Havregryn
Havregryn har et højt indhold af antioxidanter og har desuden en antiinflammatorisk virkning. Havregryn har et lavt GI-niveau, hvilket giver dig en langsom stigning af blodsukker.

Beta-glucaner hjælper med at regulere dit kolesterol.

Havregryn indeholder mange B6 vitaminer.


Hørfrø
Hørfrø indeholder proteiner, fibre og omega-3 fedtsyrer. Samtidig er de fulde af vitaminer og mineraler.

Hørfrø er en super vegetarisk kilde til omega-3.

De indeholder en gruppe næringsstoffer kaldet lignaner, som er kraftfulde antioxidanter.

Hørfrø kan sænke dit blodsukker på grund af deres indhold af uopløselige fibre.


Chia frø
På trods af sin lille størrelse, så er chiafrø en af de mest nærende fødevarer i verden. De er fulde af fibre, omega-3 fedtsyrer, proteiner og forskellige mikronæringsstoffer.

Chia frø indeholder 40% fibre, hvilket gør dem til en af de bedste kilder til fibre, du kan finde.


Ærter
Ærte protein er en letfordøjelig proteinkilde i høj kvalitet. Ærte protein er lavet af gule ærter. Det er rigt på jern, arginin og forgrenede aminosyrer. Proteinet giver en god mæthedsfornemmelse og hjælper med at øge din muskelmasse. Samt det er med til at sikre hjertesundhed.


Brune ris
Protein fra brune ris er fuld af essentielle aminosyrer. Det virker kolesterolsænkende og hjælper med at reparere muskelvæv og siges at forbedre leverfunktionen.


Rapsolie
Rapsolie er en god kilde til fedtsyrer og vitamin E. Derfor er rapsolie også en komponent i vores produkter.

Rapsolie indeholder omega 3, 6 og 9 som reducerer kolesterol og hjælper med at opretholde hjerne og hjertefunktion og medvirker til sunde led.


Solsikkefrø
Solsikkefrø indeholder E vitamin, magnesium og selen.

Solsikkefrø kan hjælpe med at sænke dit kolesterol og virker blodtryks- og blodsukker regulerende.


Havtorn
Havtorn er en af de rigeste kilder til C vitamin. C vitamin er vigtigt for både immunsystemet og for hjertesundheden.

100 g. havtorn indeholder mere end 12 gange mere C vitamin end 100 g. appelsin.

Havtorn er også det bær, hvori du finder det største indhold af den sjældne omega 7 fedtsyre.


Inaktiv gær
Inaktiv gær er særligt nyttigt for vegetarer på grund af vitamin B12 indholdet, som oftest kun forekommer i animalske produkter.

Vitamin B12 siges at give øget energi.

Forskning har vist, at S. cerevisiae (en gærstamme i ernæringsgær), kan forbedre immunsystemet og reducere inflammation som en følge af bakterielle infektioner.


Mandler
Mandler indeholder en masse sunde fedtstoffer, fibre, E vitamin, magnesium og proteiner.

Tapiokastivelse    
Atleter der vil undgå udmattelse kan bruge Tapiokastivelse som en hurtig og sikker kilde til energi. Tapiokastivelse benyttes derfor i mange produkter til sportsfolk.  


Birkesukker

Birkesukker er velegnet for dem, der gerne vil tælle kalorier uden at skulle undvære sødme. Birkesukker er kendt for at reducere trangen til søde sager og kroppen bruger kun en minimal mængde insulin til at behandle sukkeret. Derfor kan birkesukker med fordel anvendes af diabetikere og mennesker der kæmper med overvægt.

Birkesukker har omkring 40% færre kalorier end hvidt sukker. Undersøgelser viser, at udskiftning af almindelig sukker med birkesukker kan reducere karies og andre tandproblemer med op til 85%. At reducere tandkødsbetændelse, kan også have andre gavnlige effekter for kroppens almene sundhed. Birkesukker har et lavt glykæmisk indeks.

Solbær
Solbær har et højt indhold af C vitamin, antioxidanter og anthocyaniner, som styrker dit immunforsvar og kan lette influenzasymptomer.

Solbær er en anthocyanin rig fødevare, der vides at være utrolig god for vores øjne.


Hindbær
Hindbær har et højt indhold af fibre, A vitamin, C vitamin, E vitamin, K vitamin, B vitamin, mangan, zink, calcium og jern.

Hindbær indeholder fedtforbrændende ketoner. De har et meget lavt glykæmisk indeks og hjælper dig med at forblive mæt i længere tid af gangen, på grund af det høje indhold af fibre .

Hindbær betragtes som et naturligt smertestillende middel takket være dets antiinflammatoriske evner.


Kokos
Kokos har et højt indhold af fibre, mættet fedt samt en masse gode mineraler, blandt andet mangan, selen, kobber, kalium og jern.

Den type fedt, der findes i kokos absorberes let af kroppen og er mindre tilbøjelig til at blive opbevaret i arterierne.

Kokos siges at hjælpe med vægttab, samt at opretholde et sundt kolesterol niveau og en sund fordøjelse.


Kakao
Kakao har et højt indhold af fibre og er dermed med at til sørge for en god fordøjelse. Vi anvender udelukkende Valrhona kakao i vores produkter. Det gør vi, for at sikre den bedste smag. Valrhona kakao er et eksklusivt produkt, der giver en dybere og mere intens smag.

Kakao er fyldt med flavonoider, der er rigtig godt for dit hjerte og dine blodkar. Det kan hjælpe med at reducere risikoen for slagtilfælde og hjertesygdomme.

Kakao er rig på antioxidanter, der hjælper med at holde din hud ung og som samtidig har antiinflammatoriske effekter, der hjælper med at genoprette balancen i din krop.

Kakao har et højt indhold af magnesium, som kan hjælpe mod muskelkramper og træthed.


Banan
Banan har et højt indhold af fibre og kalium som hjælper med at omdanne kulhydrater til energi, opbygge muskler og regulere blodtrykket.
Kalium er også afgørende for nerveoverførsel, hjertefunktion og muskelsammentrækning.

Banan har et højt indhold af E vitamin, magnesium og mangan.